lunes, 5 de marzo de 2012

Os centros de decisión


Falabamos na clase de que para explicar os desequilibrios territorias, xurdiron nos últimos tempos novos factores que se engadían ao tradicional da presencia da industria. Entre eles están as actividades financeiras e a existencia de centros de decisión no territorio dunha comunidade autónoma. Pois ben, pensa o que está a pasar coa banca en Galicia, concretamente coa desaparición das caixas de aforro. O xornalista Xosé Luis Gómez escribía o seguinte ao respecto:
"Mucha gente en Galicia ya da por descontada la desaparición de NovaGalicia Banco. Incluso hay empleados de la entidad en la que se disolvieron Caixa Galicia y Caixanova que se sienten resignados a trabajar para Botín, Rato, Fainé o Francisco González. Temen seguir los pasos de sus colegas del Banco Pastor, que ahora es solo una marca, una vez absorbido por el Popular, desde cuya sede en Madrid un gallego de Santiago ha ordenado desmantelar la emblemática central de A Coruña. Sería terrible que unos y otros tuviesen razón, porque si desaparece NovaGalicia se habrá consumado el mayor expolio de la historia de Galicia.
También hay gente que dice: da igual que sea un banco gallego o no, lo importante es que dé créditos. No es verdad, no da igual. Para la economía de un país es fundamental el centro de la toma de decisiones. No es precisamente una casualidad que el sistema financiero alemán esté literalmente pegado a su industria, que no existiría sin ese modelo financiero ligado a la economía productiva."
Xosé Luís Gómez, "NovaGalicia es clave", El País, 4 de marzo de 2012 (http://ccaa.elpais.com/ccaa/2012/03/04/galicia/1330894681_921911.html)

No hay comentarios:

Publicar un comentario